//ERHAN Z.

Amacınız para kazanmaksa Amerika cehennem gibi gelebilir…

Merhabalar arkadaşlar. Ben Selçuk Üniversitesi kimya öğretmenliği 4. sınıf öğrencisiyim. Geçen yaz katıldığım WAT programında Amerika’nın Ohio eyaletindeki Sandusky şehrinde bir eğlence merkezinde çalıştım. Her şeyden önce gittiğim şehir küçük olmasına rağmen çok eğlendiğimi söyleyebilirim.

Benim bu programa katılma amacım İngilizcemi geliştirmekti, en azından pratik yapmaktı ki WAT programının bu amacımı fazlasıyla iyi şekilde yerine getirdiğine inanmaktayım. Oraya ilk gittiğimde hiçbir şey istediğim gibi olmayacakmış gibiydi, daha sonra insanlara çevreye alıştım ve mutlu olmaya, eğlenmeye başladığımı hissettim. Yeni insanlarla tanıştım (farklı milletler farklı kültürler). Her şey yoluna girmeye başarmıştı ve sıra gezilecek görülecek yerlere gelmişti. Gerçekten çok çalışıyordum, gezmeye fırsat bulamıyordum, ancak kendime fırsatlar yaratarak gezmeye başladım, görmek istediğim yerlerin çoğunu büyük bi zevkle gezdim ve çok haz aldım. Unutulmayacak bir yaz geçirdim anlayacağınız :) anlatacak çok şey var ama burada kesmek istiyorum çünkü eğer her şeyi ben anlatırsam size yaşayacak bir şey bırakmamış olurum diye düşünüyorum.

Size bir kaç tavsiye verecek olursam; gitmeden önce gideceğiniz yerle ilgili kafanızdaki tüm soruları danışmanlarınıza sorun ki UNITED TOVERS çalışanları yani sizin danışmanlarınız size gereken her türlü yardımı yapacaklardır, aynen bize yaptıkları gibi, onlara çok teşekkür ederimmm. Yanınıza kışlık bir şeyler alın mutlaka(en azından bir ceket ya da yağmurluk) çünkü akşamları sert havayla karşılaşabiliyorsunuz, giderken yanınıza çok bir şey almayın çünkü onların hepsini giyecek vakit bulamayacaksınız, hem zaten orda her şey çok ucuz gerektiği zaman oradan ihtiyaçlarınızı karşılayabilirsiniz. Bi kere, oraya gitme amacınız para kazanmaksa size şimdiden söyleyeyim o amacınızı yapmaya başladığınız anda kendinizi Amerika da değil de cehennemde gibi hissedeceksiniz nedenle ilk amacınız gezerek görerek zevk alarak İngilizcenizi geliştirmek olmalıdır bence. Sakın ama sakın orada umutsuzluğa kapılmayın, her şey yoluna giriyor bir müddet sonra, hem zaten arkanızda UNITED TOWERS gibi bir şirket var, orada bütün ihtiyaçlarını, sorularınızı, sorunlarınızı karşılayabilecek tek şirket…

Benden bu kadar arkadaşlar, kendinize orada dikkat edin, ve bence şimdiden evraklarınızı hazırlamaya başlayın…Ben gelecek sene tekrar gitmeyi düşünüyorum, belki bir gün bir yerde görüşürüz (maybe in New York because there are lots of Turkish people in New York)… Şimdilik Hoşçakalın… :)

ERHAN Z.
CEDAR POINT AMUSEMENT PARK – SANDUSKY, OH – SUMMER 2007
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
KİMYA ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ – 4.SINIF