//BURAK Ü.

4 ay nasıl geçti hala anlamış değilim….

Selam sevgili arkadaşlar. Sizde bu yaz Amerika ya gitmeyi düşünüyorsanız bu yazıyı mutlaka okuyun.

İlk once size kendimi tanıtayım.Ben BURAK. Doğu akdeniz üniversitesi Turizm işletme 4. sınıf öğrencisiyim. İlk olarak size bu Amerika işinin nereden çıktığını nasıl karar verdigimi anlatayım. Benden 1 sene önce cok yakın arkadaşım aynı programla gitmişti. fakat oo sene çok istedigim halde gidememiştim. Çünkü iki yıllık tan mezun oluyordum. Fakat ben çalışıp DGS sınavını kazanıp dört yıllığa devam ettim.

Aynı zaman da work and travel programı için hangi şirketler var onları araştırmaya başladım. Yaptığım araştırmalar sonucu United Towers’ta karar kıldım. çünkü en güvenilir ve bu işi profösyönel ce yapan bir şirketti. Belki bana inanmassınız ama ben sadece şirkete vize almadan bir gün önce gittim. Geri kalan herşeyi telefon ve kargo ile hallettim. Gelelim sürecin başlamasına. Tabi ki herkez gibi benimde bazı korkularım vardı oraya gitmeden önce. Bunlar acaba nasıl bir işte calışacağım. işim nasılolacak. nerede kalacağım. acaba alışabilirmiyim gibi şeyler di. Ama insan birşeyi kafasına koyunca oluyormuş. Neyse sonunda aşmamız gereken önemli bir sorun olan VİZE işini halledip biletimizi alıp uçağa bindik. Ve artık Amerika yolcusuyduk. Ama vize alıken yaşadıgım hem heyecanı hemde korku yu ömrüm boyunca unutamam. Orası tamamen dönüm noktası.

Sabah saat altı gibi uçağımız ist kalktı. İlk önce Hollanda ya uçtuk oradan aktarma yapıp Memphis hava alanına indik. Oradanda aktarma yapıp Norfolk a geldik. İnsan ilk defa ailesinden ve ülkesinden bukadar uzakta olunca bir hoş oluyor içi. Neyse oradan bir taksiye binip yarım saatlik bir yolculuktan sonra çalısacağım otelin önüne taksi beni bırakıp gitti.Ve artık alıştıgım bir ortamda değil çok farklı bir ortamda yaşamaya başlamıştım. İnsanlar dah sıcak daha anlayışlı. sevecen ve sana değer veriyorlardı. Çalıştıştıgım süre boyunca bana hiçbir zaman yaban cı biriymişim gibi davranmadılar. Bazen bana herkezden daha fazla değer verdiler. Bu da bana iyi yönde etki yapıyordu. Hergeçen gün işimi daha ciddiye alıp daha fazla onem veriyordum.İlk işim front desk yani respsiyonda çalısıyordum. Daha sonra ikinci işimi buldum. Bu ise Sheraton otelde oda servis görevlisi olarak çalışıyordum. İlk işimde sabah 8 den akşam 4 e. İkinci işte ise akşam 6 dan 12 ye kadar calışıyordum. Çoğu zaman cok yorucu oluyordu ama insan o temponun içine girince de alışıyor aslında.

Her iki işte de mudurlerim çok iyi insanlardı herzaman duşunurlerdi beni. İnanırmısınız ikiside ben ayrılırken cok üzüldüler. Hala iki işyerimdekilerle görüşüyorum ve ikiside bu sene beni yeniden bekliyorlar. Para konusuna da gelince merak etmeyin herşey sizin elinizde. Yeterki isteyin herşey oluyor. Ama çalışmak onemli herzaman girişken olmalısınız. Ben onun cok faydasını gordum. Çok arkadaşımız vardı parasız dönen ama tek işleri vardı çalışmaz yatar ve gezerlerdi. Ama cok kişiye şahit oldum 5. 6. 7 bin dolar la döndüler. Yani mutlaka para kazanıyorsunuz. Gittiginiz yerde önemli bir faktör tabiki. Benim elimde gelmeden önce 5 bin dolarım vardı. Bundan 2 bin doları ile elektronik eşya aldım (laptop, kamera, fot makinası gibi şeyler) bin doları alışveriş. bin dolarıyla gezdim gerı kalan bin dolarını da yanımda getirdim. Önemli birkonu alışveriş. Bana sorarsanız gıderken yanınızda bir kaç eşyadan başka hiçbirşey götürmeyin çünkü giyecek ve ayakkabı ucuz tasımaya değmez buradan.

Gezme konusuna gelirsek. biz iki arkadaş bir plan yaptık bir ay önceden tam 10 gün gezeceğiz dedik. Ve işleri bıraktıktan sonra bir araba kiralayıp yola cıktık. İlk önce 18 saat yolculuktan sonra florida ya vardık. Disneyland. Orlando. Daytona Beach derken 4 gün oralarda gezdik. Daha sonra 1 gun Washington ve 2 gün de Newyork u gezdik. Aslında bizim yaptığımız şey çok uçuk bir plandı. araba ile tam 3500 mil yaptık. nerede ise 6000 km. Ama çok eğlendik. Tam bir Road Trip’ti…

Sonuç olarak 4 ay nasıl geçti hala anlamış değilim. Sanki bir rüya gibi geçti herşey. Herkezin birgün gıdıp oraları görmesini isterim. Bence eğer gitmeye karar verdiyseniz hiç düşünmeyin.Böyle bir fırsat herzaman karşınıza cıkmayabilir.